My lovely friends

Wednesday, February 10, 2010 at 6:54 AM |  



Percaya atau tidak

Penghuni kawasan bandar dianggarkan menghasilkan 1.5kg. sampah setiap hari. Menurut statistik yang dikeluarkan oleh Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan pada tahun 2001, 16,247 tan sampah dihasilkan di Malaysia setiap hari.

Sampah bukan sahaja memburukkan mata memandang dan hidung yang membau tapi tempat merebaknya penyakit serta pembakaran sampah sendiri akan merosakkan alam sekitar.

NAMUN JIKA KITA BIJAK, manupulasi sampah dengan betul, maka tidak disangkal sampah akan memberikan sumber pendapatan yang lumayan pada kita.


BUKTI




Seorang wanita di China dikategorikan sebagai wanita terkaya dunia. Tahukah apa antara kerjaya awalnya ? ye mengumpul kertas terpakai

INGIN MENGETAHUI SELANJUTNYA. TUNGGU EBOOK SAYA.
Posted by Cikgu Murni

5 comments:

Anonymous said...

Terima kasih atas perkongsian informasi yang berguna. Saya ingin menjadi orang yang pertama membeli buku ckgu nanti. Pastikan cikgu memberitahu saya melalui blig ini sekiranya buku ini sudah sedia untuk berada di pasaran.

Thank you cikgu.

Adm

February 11, 2010 at 7:35 PM  
Anonymous said...

sorry typing error should be written as,
"Terima kasih atas perkongsian informasi yang berguna. Saya ingin menjadi orang yang pertama membeli buku ckgu nanti. Pastikan cikgu memberitahu saya melalui blog ini sekiranya buku ini sudah sedia untuk berada di pasaran."

Thank you cikgu.

Adm

February 11, 2010 at 7:38 PM  
Anonymous said...

Akhirnya nya Cikgu sempat juga update blog ni, walaupun ditengah2 kesibukan tugas harian. tewrima kasih Cikgu...

February 12, 2010 at 10:58 PM  
Anonymous said...

great idea & realistic evidence. bila ya keluar? tak sabar nak tunggu ebook.

Gomen officer

March 3, 2010 at 7:10 AM  
Anonymous said...

Assalamualaikum Cikgu...

Saya telah membaca buku ini. Iklas dari hati saya ingin memberi beberapa komen dan saya berharap Cikgu tidak bekecil hati... Buku ini sepatutnya membuatkan Cikgu mendapat 'pahala percuma' kerana ia menganjurkan orang berbuat ma'ruf iaitu mengguna pakai sampah.

Buku ini amat sesuai diperkenalkan di majlis2 yang berkaitan dengan kempen Alam Sekitar.. Kalau boleh, biarlah ia dilancarkan oleh seseorang dari Jabatan Alam Sekitar (JAS). Ia juga boleh di promosikan dimajlis2 gotong-royong membersihkan sesuatu kawasan, sebabnya, semasa aktiviti ini dijalankan, dimana pesertanya secara lansung bergelumang dengan sampah...so, apabila buku ini diketengahkan InsyaAllah akan mencuit hati mereka...

Gaya bahasa Cikgu agak berselang seli antara informal dan informal, mungkin agaknya cikgu ingin menulis secara santai... Tetapi lebih baik diselalraskan seluruh isinya samada secara 100% formal atau 100% informal.

Itu saja komen dari saya. Terima kasih kerana sudi membaca.

March 29, 2010 at 8:36 PM