My lovely friends

Wednesday, October 14, 2009 at 10:13 PM |  


salam cyber semua, lama bersua. Sebelum itu masih sempat mengucapkan selamat hari raya. Pada hari raya kedua saya kehilangan bapa tersayang setelah lama arwah sakit.


Sekarang saya sibuk menyiapkan lapuran /buku mengenai duit dari sampah. Buku setebal lebih kurang 60 mukasurat ni berharap dapat memberi manfaat pada orang lain supaya tidak melihat sampah sekadar sampah. Saya sertakan banyak contoh bagaimana individu2 tertentu menghasilkan sesuatu dari sampah.

Berikut satu petikan yang saya ambil dari blog Tazilan

Tahukah anda ada seorang wanita di negara China menjadi jutawan dengan bisnes kitar semula ini? Aset dan hartanya bernilai RM11.7 bilion dan dipercayai lebih kaya dari Oprah Winfrey dan J.K. Rowlings (penulis asal buku Harry Porter).

http://tazilan.com/2007/07/tips-bisnes/potensi-industri-kitar-semula.html


Perniagaan adalah berkenaan idea, kreativi, berani mencuba. Modal terletak nombor dua. Anda mempunyai pengalaman menghasilkan wang dari sampah ? email saya untuk berkongsi cerita.
Posted by Cikgu Murni

0 comments: