My lovely friends

Sunday, October 25, 2009 at 8:17 PM |  
MENCARI NICHE ANDA

Semalam saya pergi kursus menulis PTS untuk memperbaiki diri saya dibidang penulisan. Disana saya berjumpa beberapa org yang sudah mempunyai nama dan niche bidang perniagaan mereka seperti Master Yus sebagai pakar guru tusyen, Zulfadli pakar internet dan penulis muda yang berjaya Zamri Mohamed. Anak – anak muda ini berjaya mencari kebijaksanaan diri disebalik sekeping sijil atau ijazah yang mereka timba di universiti. Saya yakin Zamri Mohamed tidak belajar menulis buku di dalam kelas – kelas yang diajar profesornya. Mereka ini bersemangat dan berani. Terasa kecil diri kerana walaupun dari segi pendidikan rasanya sama sahaja dengan mereka tetapi masih banyak kekosongan atau bakat yang tidak dapat dikeluarkan. Namun, saya amat yakin, mendung pasti berlalu, ribut akan tenang, laut akan berhenti bergelora. Its never been too late to any of us as long we start with a single step.
Posted by Cikgu Murni

2 comments:

Anonymous said...

Salam Cikgu Murni,
Pertamanya saya ucapkan ribuan terima-kasih saya kpd cikgu yg sudi berkongsi ilmu dan pengalaman bersama2 dengan kami. Komen saya kali ini bukan ditujukan kepada article yang cikgu post kan dalam blog ini, tetapi saya hendak mencadangkan agar cikgu munggunakan bahasa secara formal bukan secara santai... Susah bagi saya memahami slang cikgu ini...

Terima kasih
adm

October 26, 2009 at 5:41 PM  
Anonymous said...

Salam Cikgu,

saya bersetuju dengan pendapat Adm, saya lebih selesa kalau cikgu menulis menggunakan bahasa standard berbanding bahasa santai. Saya berpendapat demikian kerana, Cikgu adalah seorang pendidik, maka didik lah kami...

Sayang cikgu...
Amy

October 27, 2009 at 12:02 AM