My lovely friends

Saturday, February 14, 2009 at 1:44 AM |  

Salam keamanan untuk semua,

Hari ini saya ingin bercerita mengenai kerjaya saya. Namanya almaklum cikgu. Memberi ilmu kepada anak - anak bangsa. Saya bersyukur kerana ia suatu kerja yang mulia. Namun...ada yang tidak cukup di situ. Saya tidak merasa puas kerana kerja saya. Something missing. Ape yek ??..I wish someday i could be a business lady. Jangan gelak, begitulah angan - angannya Tadi pagi tengah membelek - belek suratkhabar lama,ternampak kisah mengenai Tony fernandez.. alah orang besar Air Asia. Saya sungguh kagum dari seorang berlatar belakang muzik terus menerajui perniagaan kapal terbang.( tak ada kena mengena muzik dan kapal terbang) Itu lah yang dikatakan 'Hendak seribu cara, tak hendak seribu helahnya'.
Posted by Cikgu Murni

2 comments:

apisz said...

Betol! ape benda sekali pon kita buat, tetap kena usaha sampai lebam!

(^_^)

February 14, 2009 at 4:09 AM  
Adam said...

Cikgu Lola...

Tajuk Cikgu tulis adalah "Tak puas dengan kerja". Sebelum saya komen saya nak tanya Cikgu 2 soalan.
1. Kenapa orang main bolasepak ada pasang goal?
2. Seronok tak kalau cikgu main bowling tapi tidak ada pin?

Bagi soalan no 1, keseronokan main bolasepak itu akan terasa apabila kita ada tujuan(goal); iaitu utk menjaringkan goal. Sekiranya tak da goal sudah pasti ia akan menjadi suatu permainan yang amat membosankan. Cuba Cikgu bayangkan sekiranya pasukan bola Malaysia mengadakan perlawanan dengan pasukan Indonesia, tetapi tiada gawangnya enggak ada dong... pasti boring kan kan kan

Samalah juga sekiranya Cikgu main bowling, tapi tak ada pin yang hendak ditummbangkan. Bagaimana?? Seronok?? Keseronokan hanya akan terasa bila cikgu mempunyai target, dan dapat lihat hasil dari usahasa Cikgu tadi samada berjaya atau tidak... Seronok bila lihat pin2 jatuh hasil dari usaha yang telah dibuat...

Begitulah hidup kita ini Cikgu... Bila ada target, ada usaha dan lihat sendiri hasil usaha kita itu.. barulah datangnya kepuasan adn keseronokan...

Apa macam cikgu?? dah puas???

Adam.

February 18, 2009 at 9:37 PM